| La pensée française du jour | |
|
+5Circione Amministratore SERRA Lùlù Sumenta 9 participants |
|
Auteur | Message |
---|
Sumenta
| Sujet: La pensée française du jour Ven 28 Juin - 18:57 | |
| o Ghjallochju contu nant'à tè (...è u Giru di Francia) per alimentà sta rubrica 1) cummunicatu France-Corse (ghjugnu 2013) | |
|
| |
Lùlù
| Sujet: la pensée française du jour Ven 28 Juin - 23:27 | |
| Altri tempi ,altri modi ! Ùn vecu duve u passaghju di stu sebiatu per ste Francie hà lacatu una sucietà meglia per i ghjovani d'oghje !
Traduzione di u sunettu di DU BELLAY (1526-1560)"O qu'heureux celui qui peut passer son age"
BEATU CHÌ..
Beatu di più quellu chì pò campà i so ghjorni à mezu à i so pari, à l’estru di u Grecale, spenseratu sbramatu, mantene l’usuale è cura lindamente l’isulani cuntorni.
L’orgugliosa primura di cresce u casale ùn tasaneghja tantu’u saviu capu à segnu, è a so brama maiò, su laziu sempre degnu hè d’un sbuccà al dilà l’acquistu famigliale.
Un s’impastoghja mancu per quach’altru stravellu, è u so primu scopu tene solu d’à ellu, esse corsu è pueta à umbria d’u spechju !
Ùn cerca u so benesta in locu scunisciutu, per tene a so pace, ùn intisgia u chjuccutu, beatu è saviu ùn vole esse più riccu nè techju ! Lùlù § Ritraduttu in francese :
Heureux est celui qui peut passer ses jours parmi son entourage préservé d’amertume serein sans jalousie et selon sa coutume comblé par la nature de l’insulaire pourtour.
Le vaniteux désir d’accroitre son capital ne l’éloigne pas du choix de vérité, il limite son idéal à la juste équité sans aller au-delà du bon sens vital.
Son seul credo est de faire ce qu’il dit et le respect des autres est son seul crédit pour porter son regard au-delà du miroir. Il ne court pas ailleurs chercher le pain bandit pour préserver la paix il évite les conflits comblé et sage il ne veut ni richesse ni pouvoir. Lùlù
Les jeunes ne prennent plus la jungle des métropoles pour un Eldorado et peu de parents leur souhaitent une sécurité précaire loin d’eux. L’observation que j’en fais de ceux qui ont choisi de rester en Corse, quelques soient les secteurs d’activités,est qu’ils s’en sortent aussi bien que nous au même age.Quant à les voir partir porter la bonne nouvelle chez les autres demandez aux corses ce qu’ils en pensent ! Quellu ch’hè passatu per a scola d’a paghjella pò scappa à sparte à pena di CulturaUniversale duve ci ne ferma un pocu ,è quellu chi cunosce IF ! di KIPLING :"Seraì un omu u mio figliolu" ,si po passà di tramutassi aldilà ! | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Sam 29 Juin - 10:51 | |
| stamane, nant'à Via Stella, cuncernendu l'organizazione di l'accogliu in Portivechju: "Il ne s'agit pas d'avoir le village gaulois d'un côté et le village corse de l'autre"
Paul Giacobbi si ancu l'eletti si mettenu à trattà i francesi di gaulois... | |
|
| |
SERRA
| Sujet: Re: La pensée française du jour Lun 1 Juil - 15:14 | |
| nu a seria "plus français ke moi tu meurs" ghje dificiule di trovà peghju , una vera minera : http://www.france-corse.fr/ custì caschemu tantu bassu ch'à forza di zappà per falà appena di più hanu à finì per fà sorte u petroliu | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mar 2 Juil - 8:35 | |
| - Ghjallochju a écrit:
- nu a seria "plus français ke moi tu meurs" ghje dificiule di trovà peghju , una vera minera :
http://www.france-corse.fr/
custì caschemu tantu bassu ch'à forza di zappà per falà appena di più hanu à finì per fà sorte u petroliu bellu ligame chì cumencia à esse cunnisciutu per disgrazia... è questu quì chì ne pensi? http://corsicapatrianostra.over-blog.com/article-juin-2013-nouveau-record-d-audience-118787498.html | |
|
| |
Amministratore Amministratore
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mar 2 Juil - 9:29 | |
| "Les Corses restez chez vous!"
http://leplus.nouvelobs.com/contribution/895488-tour-de-france-2013-la-tele-grande-gagnante-les-corses-grands-oublies.html
http://www.alta-frequenza.com/l_info/l_actu/pourquoi_alta_frequenza_n_a_pas_parle_du_tour_de_france_sur_ses_ondes_62824
aspettu a listessa chjama per ogni tappa di u Giru... | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mer 10 Juil - 15:48 | |
| | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Dim 29 Sep - 12:25 | |
| http://tempsreel.nouvelobs.com/economie/20130924.OBS8149/sephora-condamne-a-fermer-a-21h-sur-les-champs-elysees.html
http://www.leparisien.fr/economie/sephora-des-salaries-attaquent-les-syndicats-pour-pouvoir-travailler-la-nuit-27-09-2013-3175361.php
http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2013/09/28/97002-20130928FILWWW00318-travail-le-dimanche-le-rappel-a-la-loi-de-taubira.php
certe volte mi dumandu si i pulitichi è i sindicati sò conni o scemi! quandu a ghjente vole travaglià, quandu u travagliu (vuluntariu) li permette di campà megliu è di guadagnà di più, mi dumandu perchè una mansa d'abrutiti decide à a so piazza è impone a so vulintà... ùn parlu mancu di l'argumenti stupidi avanzati per bluccà l'impiegati di u Sephora di i Champs Elysées: rispettu di a famiglia è di a salute... hè vera chì pudè stà cù i so figlioli tutta a ghjurnata è d'avè 20% di paga in più mette in periculu l'equilibriu di una famiglia...
mi pare chì spessu i sindicati in Francia ùn sò micca à l'ascolta di i travagliadori è ùn sò manc'appena riprisentativi di a so manera di pensà... | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mar 3 Déc - 22:16 | |
| quessa ùn vene micca d'un francese ma d'un bresilianu chì scrive spessu nant'à fb...a so specialità: contà bestialità nant'à a Corsica:
D´après les échos qui m´arrivent, par les discussions avec ***, la Corse vit dans un état maussade de haine, mécontentement, révolte et dépit...enfin de tristesse. Je vais en Europe en janvier mais je n´y vais plus.
quantu saranu à tene stu generu di discorsu, francesi o stranieri? | |
|
| |
Circione
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mar 3 Déc - 22:32 | |
| - petra alta a écrit:
- quessa ùn vene micca d'un francese ma d'un bresilianu chì scrive spessu nant'à fb...a so specialità: contà bestialità nant'à a Corsica:
D´après les échos qui m´arrivent, par les discussions avec ***, la Corse vit dans un état maussade de haine, mécontentement, révolte et dépit...enfin de tristesse. Je vais en Europe en janvier mais je n´y vais plus.
quantu saranu à tene stu generu di discorsu, francesi o stranieri? hè vera chì Rio de Janeiro hè un bellu mudellu suciale, un veru paradisu... donne nude pellimore è culirifatti... rena bianca, Maracana, bossa nova... micca puvertà micca viulenza o Petra à u to brasilianu dumandali puru s'ella hè vera ch'elli tombanu ancu i SDF chì nucenu à sta visione feerica mentre s'avvicina u mundiale di ballò... Corsica, Brasile... certi paragoni o ghjente... | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mar 3 Déc - 22:37 | |
| è hà ancu aghjustatu què:
C´est vrai,***. La Corse pour moi était le paradis sur terre, plein de beauté et de charme, raffinée, belle et accueillante. Mais maintenant que je la connais mieux je vois qu´il s´agit d´un lieu où les gens sont mal à l´aise, c´est presque, au fond, un état comme la Palestine, mais qui vit APPAREMMENT dans le calme. Je préfère aller en vacances où les gens sont bien dans leur peau étatique et nationale.
eiu ùn li dumandu nunda, ùn parlu micca à e closce... | |
|
| |
Circione
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mar 3 Déc - 22:43 | |
| | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Ven 6 Déc - 19:41 | |
| "un nouveau calendrier scolaire pour aider le ski"ghjè a pruposta fatta à u parlamentu è eiu chì pensava chì u calendariu era fattu per i sculari, u so benistà è a so riescita... http://www.lefigaro.fr/flash-actu/2013/12/06/97001-20131206FILWWW00585-un-nouveau-calendrier-scolaire-pour-aider-le-ski.php | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Ven 6 Déc - 19:45 | |
| "Cela ne m'a ni ému, ni ravi. J'ai toujours une espèce de méfiance envers les terroristes, quel que soit le niveau auquel il se situe". Liberazione di Mandela, 1990 Jean Marie Le Pen ( "I have a dream" ...omaggiu di u tontu d'Amaury Leveaux à Mandela... ) | |
|
| |
SERRA
| Sujet: Re: La pensée française du jour Ven 6 Déc - 22:13 | |
| - petra alta a écrit:
- "Cela ne m'a ni ému, ni ravi. J'ai toujours une espèce de méfiance envers les terroristes, quel que soit le niveau auquel il se situe".
Liberazione di Mandela, 1990 Jean Marie Le Pen
("I have a dream" ...omaggiu di u tontu d'Amaury Leveaux à Mandela... ) e di quelli chi terrorisavanu a casbah durante a Battaglia d'Algeri in 57 chi n'averà pensatu u guerciu ? | |
|
| |
Ghjuvan Filici
| Sujet: Re: La pensée française du jour Dim 8 Déc - 12:17 | |
| - petra alta a écrit:
- è hà ancu aghjustatu què:
C´est vrai,***. La Corse pour moi était le paradis sur terre, plein de beauté et de charme, raffinée, belle et accueillante. Mais maintenant que je la connais mieux je vois qu´il s´agit d´un lieu où les gens sont mal à l´aise, c´est presque, au fond, un état comme la Palestine, mais qui vit APPAREMMENT dans le calme. Je préfère aller en vacances où les gens sont bien dans leur peau étatique et nationale.
eiu ùn li dumandu nunda, ùn parlu micca à e closce... Ùn hè stu buzaiu di Baffrée Thompson ? Credu chì Bronsky l'hà fattu u domu à u zulfanu parichji volti... | |
|
| |
Addisperata
| Sujet: Re: La pensée française du jour Dim 8 Déc - 15:38 | |
| mi dumandu sempre s'è stu "bresilianu" ùn hè micca un "fake" o sinnò, chì tontu...
| |
|
| |
Ghjuvan Filici
| Sujet: Re: La pensée française du jour Dim 8 Déc - 17:34 | |
| - Addisperata a écrit:
mi dumandu sempre s'è stu "bresilianu" ùn hè micca un "fake" o sinnò, chì tontu... Ah nò, quissu u credu veru... | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Dim 8 Déc - 17:40 | |
| per disgrazia ùn hè micca un fake. ùn capiscu micca cume omu pò perde tempu à risponde li è à parlà di a Corsica cun ellu. st'abrutitu cerca solu a pruvocazione. ùn sà nunda, ùn capisce nunda...avemu abbastanza à fà cù certi corsi è certi pinzuti senza esse ubligati à supportà discorsi cum'è u soiu....ahhhhh a magia di fb | |
|
| |
Addisperata
| Sujet: Re: La pensée française du jour Dim 8 Déc - 18:24 | |
| ahhh hè veru? bò di tutta manera l'avia cacciatu da a mo lista dopu à una bella letica... | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Lun 9 Déc - 18:26 | |
| - Addisperata a écrit:
- ahhh hè veru? bò di tutta manera l'avia cacciatu da a mo lista dopu à una bella letica...
ùn face chè què, liticà si, criticà. ai fattu ben | |
|
| |
Sumenta
| Sujet: Re: La pensée française du jour Dim 13 Avr - 11:32 | |
| in a rubrica "sò conni è a ci facenu sapè" a moda in cuntinentu hè di mette una placca corsa... " Chez les automobilistes, on a des codes et la tête de Maure incarne, auprès d'eux, la puissance et la force! Avec un 2A ou un 2B, ils sont persuadés qu'on ne les embêtera pas sur les routes!» http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2014/04/09/01016-20140409ARTFIG00321-pourquoi-les-plaques-d-immatriculation-corses-font-fureur-sur-nos-routes.php?pagination=4#nbcomments è voi chì ne pensate? | |
|
| |
Circione
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mar 22 Avr - 21:12 | |
| Eiu pensu ch'aghju da mette a meia in 75 | |
|
| |
SERRA
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mar 22 Avr - 21:20 | |
| eo avia ben pensatu à u 69 .. heuu per a salciccia di Lyon (sformazione prufessiunale ) | |
|
| |
Circione
| Sujet: Re: La pensée française du jour Mar 22 Avr - 22:07 | |
| A rosetta hè bona ma tagliata à fette fine fine | |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: La pensée française du jour | |
| |
|
| |