I primi freti sò digià venuti, A neve hà incasgiulatu l'alta sarra È le fronde prima di tuccà tarra Giranu cum'è li sacchi pinnuti.
U fretu pè le fronde hè assai mastinu, Ma ciò chi nasce è cresce deve more; Campendu l'anni, le simane o l'ore Ogni cosa segueta u so destinu.
A pera casca quand'ella è matura Cum'è le fronde à principiu d'inguernu, Lege cumposte da lu Padre Eternu Chì guidanu l'umani è la natura.
Eranu, pocu fà, belle è pumpose Ma si sò sculurite eppo' sò morte; Sò sottumesse à la listessa sorte Chè le ghjente, la roba è l'altre cose.
È tutti quanti l'alburi fruttivi, Chi per furtuna un sò ancu tagliati, Videnduli cusì nudi è spugliati Ùn si sà più s'elli sò morti o vivi.
Ma prestu u celu s'empierà di stelle È spuntarà lu sole à l'alba chjara, Sarà simata l'ultima fiumara È vulteranu e prime rundinelle.
È videremu torna à l'infinita D'altre fronde è cum'è sempre verde Perchè nulla si crea nè si perde Fora di la speranza è di la vita.
A funtanella
O funtanella linda è cristallina Mi ne scurdava è vedi, mi ne pentu Sò torna quì, è m'assalta lu pientu Ch'in tè rivecu la mio zitellina
Tù chì currendu sottu à quelle fronde Averè intesu lu mio primu amore Sempre mischiendu u to dolce rimore È le paghjelle è lu chjama è risponde
Oghje eiu ti tengu ancu di più cara È per quessa, ti pregu è ti dumandu Di pizzicà sta sera cum'è tandu E corde di la to strania chitarra
Per cantà inseme un bellu serinatu Un ninni nanna o un vechju lamentu Quand'è tù canti pensu è mi ramentu Ch'e t'aghju vistu è intesu appena natu
aghju cantatu anch'eiu tante volte A lu chjar'i luna è di le stelle E parlatu à l'appiattu à le zitelle Chì venianu à l'acqua, e trecce sciolte
È dopu avè ingrisatu li pueti Incù le sechje piene, in capu poste si n'andavanu, allegre, senza troste U core colmu di tanti sicreti
Aghju betu la to acqua à tasate Surpendu la cusì in palma di manu Ma 'ssi ricordi sò troppu luntanu È quelle stonde morte è trapassate
Tù chì sè stata lu mio primu spechju Duve aghju vistu l'alba di la vita Da l'abbandonu sè ammutulita È da li strazii è l'anni, eiu sò vechju.
Vechji testimonii
Aghju rivistu la mio casarella Cun li so muri pieni di buscighe In tutti li tafoni nasce fighe E nantu à lu so tettu, arba muvrella
Ind'una chjostra subitu vicinu Frà tanti stagnaroni è tanti stracci Vegu dui cruvelli è quattru stacci Una conzula, un zanu è un bacinu
Un begulellu tuttu sgangheratu U subbiu d'un tilaghju, fora d'usu Una rocca in trè pezzi, senza fusu Un stavellu è un dentice d'aratu
Un fiascu tarulatu, una paghjola Un chirchiu di tinellu, trè di botte Una bidoghja, duie cochje rotte Una starghja, un zappone, una piola
Ci hè ancu duie fibbie di carchera Un erbaghjolu di pelle di ghjattu Un trepedi, un fondu di pignattu Un manicu di ciara è una lumera
Un fucilone à scaglia rughjinosu E, tuttu interricciatu, ci hè culombu Testimoni ch'è no avemu tombu. E chì dormenu l'ultimu riposu
Mi prupongu di mette in quella piazza Perch'ognunu la leghji ad'alta voce Sta scrittura, appesa à una Croce: "Quì, ghjace u passatu d'una razza"
Morti cari
Morti di nanzu è d'oghje, tutti quanti Mamme, babbi, o fratelli o cucini Vechji è zitelli, è luntani è vicini Chì ripusate ind'è li Campusanti
Dumane senterete le preghere E li signozzi è li tenneri accenti D'una Mamma o d'orfani nucenti Chì venenu per dà, micca per chere.
Quì metteremu una candela accesa E culà una trambula fiurita Parlendu à quelle petre senza vita Cum'è s'ì la voce fussi intesa (...)
sidussincu
Sujet: A bandera Mer 14 Mar - 23:11
Salute,
Cercu una puesia di Peppu Flori chì si puderia chjamà "A bandera". M'hè stata cantata in Bastia ùn n'hè tantu, pensu chì Ciosi l'avia arrigistrata ma ùn l'aghju truvata... Pruveraghju à mette, per contu meiu, quella chì s'intituleghja "Un sognu", chì ghjè bellissima. C'hè quella strufata cunnisciuta (ma ùn sò micca s'ella hè di Peppu Flori o s'ellu l'hà ripigliata ellu) :
Duve sò quelli lavori Di sela, d'orzu è di granu Chì rallegravanu i cori A vedeli da luntanu Avà si vedenu l'aghje Piene à cardi ed à lamaghje
Circione
Sujet: Re: Flori Peppu Jeu 15 Mar - 4:54
A bandera corsa lasciata da Maistrale? Ci era (ma micca sana)in "l' Acqualogia, Populu è Rime" di Marcellu Acquaviva. Sarà in l'antulugia ch'e sò i traccia di priparà, a vi mettu quì in "avant première":
A bandera corsa lasciata da Maistrale
A sera quand’ellu morse Ind’un’ultima prichera, Cun d’altre rilequie corse M’hà lasciatu a bandera, Dicendu : « Cun voi forse Ùn sarà più prigiunera.
A truvarete ind’un scornu Calma, placida è sirena Accantu à l’anticu cornu Tutta carca di fulena, Fateli vede u ghjornu Chì pare un’anima in pena.
Tinitela puru contu Perchè li nostri babboni Cun ella stavanu in prontu Per difende li rughjoni È à u minimu affrontu Divintavanu lioni.
Testa di Moru sacrata Lu so valore ùn hè persu Cun la fede è poca armata Spavintava l’universu Benchì aspessu ghjastimata È bardata di traversu
Hà intesu i sacri accenti Di « Diu vi salvi Regina » Hà vistu i stazzi spenti Da la morte è la ruvina I vechji cù i nucenti Battendu la mattacina.
Hà vistu tanti malanni È tante piache murtale À l’omi cambià di panni Ma micca di naturale Avà sò centu ottanta anni Ch’ella piegne u so male.
Hà vistu ancu la fiumara Purtà quelli omi di vaglia È per difende la tarra I morti fà la muraglia U sangue corsu s’infiara Pinsendu à quella battaglia
Era in Borgu, in Ampugnani In Calinzana è in Niolu Da Olmetu à Furiani Cum’è un’acula à u volu Tinuta da bone mani Tinta di sangue è di dolu
Tistimone di la razza È di e cuscenze antiche Chì nisunu oghje rimpiazza Nè sigueta e vistiche Perchè u prugressu spazza A grana di quelle spiche. »
Aghju rispostu : « Vi ghjuru Cusì strignendula in pettu Sarà à locu sicuru Cun tuttu lu mio affettu Nimu, cridetemi puru Li mancarà di rispettu. »
"Oghje aghju un amicu di più. Un guagnese chi si chiamma Natale Poli, u barone (guardia campestra) di a cummuna. Ci semu scontri senza circacci e, cumu se no' ci cunisciamu dà sempre ci avemu fattu una discursata in corsu.
Natale à un ritrattu di a nostra bella razza: u sgardu francu, a statura dirrita cume un pinu,l'accentu muntagnolu chi face tantu piacè. Stacchenducci m'ha dettu a l'usu di prima "si mai colli in Guagnu, entri in casa senza picchià. A partesi dà oghje,a me casa fà contu ch'ella sia à toia" Quessi so i veri Corsi..
Ci vole a di chi u paese di Guagnu à cume una pipinera di quelli omi chi sempre sempre hanu fatu maraviglia.
Prete Circinellu (Dumenicu Leca) era di Guagnu. Quellu chi dopu a disfatta di Pontenovu, un volse sottumettesi e si ne andò per more sei mesi dopu, drentu una grotta di u Fiumôrbo. E si parla ch'ellu avia une "Orazione" in manu e una pistola fianchina a latru. Di quella "Orazione" ne parlanu anchu avà. Pare ch'ella sia man' di Diu per fà parturisce è donne senza dulori. Quandu a donna sente i primi picchj di u partu, mettenu quella cosa in fondu u lettu e subitu a creatura vene scaccanendu e ingranda prestu incu tutt'e vertù di a razza.
C'è statu ancu u banditu Tiadoru, chi fù tombu di farraghju 1827, dopu avè sbattutu vinti quatru gendarmi..Cuessa un n'è micca una gloria..
Guagnu è a l'orlu di a furesta: in faccia a l'intrata maestra di a chiesa, c'è a furesta di u Tritorre,à punta di u Ciarbellu e quella di Libiu: a manu manca c'è a Costa di a Fratta à Quarceta: a dritta un monte d'Ortu, a capella di San Liseu, a côsta di Petrapiana. In dareddu avemu a Bocca di u Manganellu, trà a Mandria e a Serra Bianca.
Poghi anni fà, c'era in Guagnu piu di cinquanta mila castagni. Avà ne manca parrechj chi u sigone s'è affacatu ancu qui.
Caru Natale, ti digu a unu di stu ghjorni. Statti sanu e alliscia e pitina a to bella barba chi vale una munarca. Grazia ad'ella t'aghju cunisciutu e ti tengu caru."
Peppu FLORI
Michela
Sujet: Re: Flori Peppu Jeu 22 Mar - 14:42
Sumenta
Sujet: Re: Flori Peppu Jeu 22 Mar - 18:47
à ringrazià vi tutte e duie
Michela
Sujet: Re: Flori Peppu Lun 23 Avr - 8:01
di sfughjita
Messages : 124 Date d'inscription : 06/03/2012 Localisation : Bastia
Sujet: Re: Flori Peppu Lun 23 Avr - 10:15
Magnìfiche ste puesìe di Peppu Flori o Michela. Toccanu è cumòvenu in pienu core è vale ancu per oghje a prima d'elle ! Vogliu dì chì à u Monte Cintu li deve vene ancu oghje è aspessu l'ìmpitu di vultà u capu per ùn vede, ùn hè ?
Avà per piace chì vole dì :
...ch'un le so caracane di ladroni... ,
In quant'è à u *'chjam'è rispondi' d'Ella è d'Ellu à a funtana dice sta puesia à l'incantu u sensu ch'ella avìa tandu l'attu di fà a corte !
* [ùn sò s'ella si pò dì cusì parlendu di un omu curtighjendu una donna ]
Ghjurnata assulanata è furtunata à tè
Tittò
Sujet: Re: Flori Peppu Mer 23 Mai - 15:50
Acquale
In le valle di Niolu Tuttu spostu à la sulana Ci stà u mio paisolu Cù la so verde cullana.
U mio paese Hè cusì bellu Per sceglie à prese Mi tengu à ellu
Ci sò le belle funtane L’acqua cristallina è fresca E giovane paisane Ci vanu cantendu in tresca
E l’impiecatu Intrasanditu Ghjunghje malatu Parte guaritu.
Acquale, un locu santu U so celu hè sempre chjaru A ragione s’eu lu cantu Hè perchè lu tengu caru
Partii un ghjornu E mi ne pentu S’eo ci ritornu Morgu cuntentu.
Tittò
Sujet: Re: Flori Peppu Dim 3 Juin - 10:10
Eccu, a vi cappiu cumu l'aghju trova...
I dece cummandamenti di u Corsu
1) Per fatti teme è per fatti fà piazza Mai ùn ti vergugnà di a to razza.
2) In ogni circunstanza è in sampiterna Ùn ti scurdà di a to lingua materna.
3) Sè tù sì fora è i to vechji vivi Veni à vedeli à spessu è à spessu scrivi.
4) Appena assicuratu u to pane Volta à u to paese u lindumane.
5) E sè tù trovi u fucone spentu Accendilu dopu à avè pientu.
6) Subbitu ghjuntu dopu à qualchì ghjornu Acconcia a to casa è u to fornu.
7) Inseta è poni l’alivi è i castagni Chì ùn sò mai stati gattivi cumpagni.
8 ) Rimpianta a to vigna è sè tù poi Compra una fera è un paghju di boi.
9) Teni pronti li ferri è u cunceghju Pensendu ch’ellu pò vene u peghju.
10) E vai à inghjinnochjati ancu in ogni tantu A u pede di quelle corce in Campu Santu.
Peppu Flori 1898.
Circione
Sujet: Re: Flori Peppu Dim 3 Juin - 10:17
induve l'ai trova quessa?
Michela
Sujet: I pastori Niulinchi Dim 16 Sep - 8:02
Michela
Sujet: U miraculu di u bambinu Dim 16 Sep - 8:19
di sfughjita
Messages : 124 Date d'inscription : 06/03/2012 Localisation : Bastia
Sujet: Re: Flori Peppu Lun 17 Sep - 14:13
Cusì belli stalvatoghji o Michela ! Grazie tante ! Mi sò campata leghjènduli !
Ghjurnata bella !
Pichjettu
Sujet: Discorsu fattu da Peppu Flori per l'Inogurazione di u Stradone di Calasima u 16 Aostu 1957 Lun 17 Sep - 15:14
Pichjettu
Sujet: Discorsu fattu da Peppu Flori per l'Inogurazione di u Stradone di Calasima u 16 Aostu 1957 - Fine Lun 17 Sep - 15:22
A fine, scusate per a qualità di e fottò...
Dernière édition par Pichjettu le Lun 17 Sep - 16:39, édité 1 fois
Circione
Sujet: Re: Flori Peppu Lun 17 Sep - 15:28
ùn t'inchiità, simu abbituati à u turbidume annant'à e fottò...
si chjama u bokeh d'appressu à Zifranu.
Maria
Messages : 1264 Date d'inscription : 28/02/2012 Localisation : quassù
Sujet: Re: Flori Peppu Sam 20 Juil - 18:44
U GALERIANU
Per avè fattu una ghjusta vindetta Sò ingaleratu finamente à la morte À fà sta vita pessima è maladetta Senza speranza di pudè ci più sorte Incatenatu tale un orsu feroce À lu cummandu d'un fiscu o di una voce
Cusì mi trovu sottumessu è ridottu À paragone di le cose più vile Nantu à lu spinu aghju lu numaru ottu È quessu hè tuttu lu mio statu civile Cum'è le fere chì portanu le some È più nisunu cunnosce lu mio nome
Perdu lu contu di li mesi è di l'anni Senza distingue l'inguernu da lu veranu Sempre vestutu incù listessi panni Chì sò cumuni ad ogni galerianu Da l'addisperu pregu ancu lu dimoniu Di mette fine à st'infernale sonniu
Maria
Messages : 1264 Date d'inscription : 28/02/2012 Localisation : quassù
Sujet: Re: Flori Peppu Dim 21 Juil - 17:32
Grazie per a currezzione.
Circione
Sujet: Re: Flori Peppu Lun 22 Juil - 13:32
Era prissatu ùn aghju micca avutu tempu di parlattine
Circione
Sujet: Re: Flori Peppu Dim 27 Mar - 11:43
un bellu ducumentu annant'à Peppu Flori : Cliccate quì!