Sujet: Voce Ventu - Cuncerti di i 20 anni di u gruppu. Jeu 31 Mar - 22:19
Sò stati parechji i gruppi à nasce in l'anni nuvanta è chì sò appena cum'è i "figlioli" di i primi gruppi di u riacquistu. Pè a più gran parte sò custituiti di giovani cantadori chì sò ingrandati incù i dischi di Canta, I Muvrini, I Chjami, A Filetta o ancu i Surghjenti per ùn cità cà i più impurtanti.
Voce Ventu hè unu di quessi, è hè per mè quellu chì ci offre u travagliu interessante u più .
Prima per via di a qualità di e so criazione, di e so voce, di l'accunciamenti musicali è dinù per via di a qualità di i sò arrigistramenti – l'ultimu CD hè una maraviglia. Sta qualità si ritrova dinù inde i so cuncerti. L'avarete capita, attalintati sò, ma u talente s'ellu ùn hè micca sirvutu da un minimu di travagliu, si guasta. Elli anu i dui.
A siconda ragione chì face di Voce Ventu u più bellu gruppu di st'ultimi vint'anni è ch'elli si scrivenu propiu in la cuntinuità di ciò ch'elli fecenu i so maiò, ma senza cascà inde a trappula di l'imitazione. Ch'elli appiinu statu assai à sente Canta, i Chjami o a Filetta si vede subitu, ma a musica ch'elli ci pruponenu hè dinù è soprattuttu soia. Un antru gruppu chì l'avarà influenzati assai di sicuru, sò i Quilapayun, sò veri passiunati di stu gruppu è quessa dinù si sente.
Hè difficiule di truvà un difettu à stu gruppu, ma eiu , li n'aghju da truvà unu : u so difettu maiò hè di ùn avè fattu cà dui dischi in 20 anni, è pochi cuncerti. A spiicazione vene forse da u fattu ch'elli sò "amatori" è chì quand'ell'hè cusì, quandu ognunu deve dà capu à e so faccende, à e so rispunsablità famigliale è prufiziunale ùn hè micca data à tutti di pudè caccià un dischettu tutti i dui o trè anni. Rimarcate chì s'ellu hè per fà dischi di a qualità di i so dui primi, simu pronti ad aspittà torna qualchì annu... festina lente.
Ma piazza à a musica è à unipochi di stratti di i so cuncerti aiaccini di u mese d'ottobre 2015 per fistighjà i vinti anni di u gruppu.
Vi ne mettu una piccula selezzione:
Duie canzone per cumincià:
"Da u sperà "ispirata da una canzona di I Cori di l'armata rossa pè a BO di u filmu The Hunt For Red October – incù Sean Connery( https://www.youtube.com/watch?v=5qowkuqH9lE )
è " Palinsestu" ripresa di una canzona di Quilapayun ( http://www.quilapayun.com/canciones/palimpsesto.php ):
S'ellu si tace u cantu ( sta canzona ne dice assai annant'à l'impegnu di Federicu Poggi inde u gruppu ) :
Aghju parlatu anzora di a qualità di e voce, ci vole à sapè chì dui puntelli impurtanti di Voce Ventu, Federicu Sini è Anthony Geronimi anu chitatu u gruppu dopu l'arrigistramentu di u sicondu discu – chì d'altronde ùn l'anu micca pussutu difende annant'à a scena – è senza isse duie billissime voce l'avvene di u gruppu paria bellu foscu. Era senza cuntà annant'à u talente di i trè cantadori chì l'anu righjuntu ultimamente : Lionel Giacomini, Dumenicu Casalonga è Ghjuvan Filippu Martini.
A carta nera cantata da Lionel Giacomini
L'ale di l'accunsentu cantata da Ghjuvan Filippu Martini (a siconda canzona, a prima hè cantata da Saveriu Tavera chì hè un anzianu di u gruppu)
A morte di Vanina cantata da Dumenicu Casalonga
Torna a listessa canzona ma stavolta cantata da Mariu Capaï chì ci eranu ancu l'invitati:
un antru invitatu Petru Santu Guelfucci, chì ci canta " Ùn t'abbandunaraghju " :
Eppo' ci era invitatu anch'eiu è m'avianu incaricatu di cantà u so " tubu" A Serva, hè un bellu rigalu ch'elli m'anu fattu è in listessu tempu un onore è devu ricunnosce ch'avia a pressione.
Sti dui cuncerti funu dinù l'uccasione per elli di prisintacci qualchì nuvità:
O Generale – ch'e trovu magnifica – :
L'aghjalesa (umaggiu a i Chjami) :
Ti vecu a mio bandera:
Eccu, pensu ch'elle vi saranu piaciute ste canzone scelte. S'ell'hè u casu è s'è vo ùn cunnisciate micca stu gruppu v'invitu à scopre l'altre canzone – ci n'hè parechje annant'à Internet – è à cumprà i so dischi.
intantu, eccu a playlist d'Isulamatre incù tutti i stratti di issi cuncerti aiaccini filmati da Jean-Antoine Mambrini: